IBEC (Uluslararası Bakalorya Öğretmen Sertifikası) Programının Faydaları Nelerdir?

IBEC sertifika programı sürecinde, kariyer hedefinize en uygun öğrenme modelini takip edebilmenizi sağlayacak zengin bir öğrenme deneyimi kazanacak ve mesleki gelişiminizi bireysel olarak devam ettirebileceksiniz. IB tanınırlığı olan sertifika programımıza katılarak:

  • Öğretmenlik kalitenizi yükselteceksiniz
  • Öğrenci merkezli öğrenmeye dair daha derin bir bakış açısı geliştirecek ve katılım sağlayacaksınız
  • Eğitim sektöründe rekabet avantajınızı artıracaksınız
  • Staj sürecini ortadan kaldırarak, doğrudan çalışma dünyasına geçebileceksiniz
  • Uluslararası çapta öğretmen ihtiyaçlarına yanıt verebileceksiniz
  • Önde gelen akademisyenler ile etkileşime geçebileceksiniz.
  • Sürekli kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeye olan bağlılığınız artacak
  • Araştırma ve yayın danışmanlığı için güçlü bir akran ağı kuracaksınız

Neden IBEC Almalısınız?

Her öğretmen teoriyi pratiğe dönüştürebilir, fakat IB öğretmenleri bunun da ötesine geçerler. Küresel bir zihniyete sahip olan IB öğretmenleri, üst düzey düşünme becerilerini yeni nesil öğrencilere aktaran eğitmenlerdir. Öğretmenler, öğrencilerini küresel liderlik rollerine hazırlarken IB’nin geniş ölçüde kabul gören, araştırmaya dayalı müfredatından yararlanmaktadırlar. IB Dünya Okulları çoğunlukla IB eğitim deneyimi olan öğretmenleri işe almayı tercih etmektedirler. IB öğretmen sertifikası, öğretmenlerin akademik kimliklerini tamamlayıcı nitelikte mesleki bir sertifikadır ve IB okullarında öğretmenlik yapmak için yetkin olduklarını onaylar.

Program Yeri Neresi?

Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi, İstanbul, Türkiye

Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi, Gaziantep, Türkiye

Program Müfredat Bilgisi

Program müfredat bilgisi

  • Dersler
  • Ders içerikleri
  • Haftalık program
  • Toplam Süre
  • Ders tanımları

 IB Felsefesi ve Öğretim Yöntemleri

IBEC-PYP sertifika programını tamamlayan öğretmenler IB hakkında çok yönlü bir bakış açısına sahip olacaklar ve IB felsefesini içselleştireceklerdir. PYP öğrencileri; araştıran, bilgili, yaratıcı düşünen, etkili iletişim kuran, yerinde kararlar verebilen, öncü, açık görüşlü, risk alan, dönüşümlü düşünen ve dengeli bireyler olmalıdırlar. Ayrıca, PYP öğrencileri dünyayı disiplinler arası bir bakış açısıyla algılamalıdırlar. Bu sertifika programında öğretmenler, ilk yıllar IB programının öğretimden beklediği yöntem, teknik, stratejiler vb. hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Öğretmenler, öğretimlerini planlarken kullanacakları yolları seçebilecek, düzenleyebileceklerdir. Bu bağlamda, öğrenciyi ön plana çıkaran ve onları aktif olarak öğretim süreciyle meşgul eden, düşünme becerilerini canlandıran (dönüşümsel düşünme, empati, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, öz düzenleme) yöntem ve teknikler, yapılandırmacı öğrenme teorisi, bağlamsal, sorgulayıcı öğrenme yaklaşımları ve disiplinlerarası tematik öğretim öğretilecektir.  Öğretmenler, hem öğretimdeki bireysel farklılıklara ve nitelikli öğretim hizmetlerine dayanan teorik bilgileri öğrenecekler hem de bu bilgilerini uygulamaya dönüştürebilecekler. Bunun yanı sıra, öğretmenler disiplin ile ilgili tematik öğretim yardımıyla işbirliği yapma, düşünme, sosyal, iletişim, öz düzenleme ve araştırma becerilerini geliştirmeye istekli olacaklardır.IB Felsefesi ve Öğretim Yöntemleri dersi ilgili eğitmen tarafından harmanlanmış eğitim olarak verilecektir. Öğretmenlerin bilgilerini dönüştürme çalışmaları mikro öğretim uygulamalarıyla desteklenecektir. Katılımcıların ders başarısı, yansıtıcı yazıları ile değerlendirilecektir.

Program geliştirme

PYP öğrencileri; araştıran, bilgili, yaratıcı düşünen, etkili iletişim kuran, uygun kararlar verebilen, öncü, açık görüşlü, risk alan, dönüşümlü düşünen ve dengeli bireyler olmalıdırlar. Öğrencinin empati kuramadığı bir eğitim ortamı PYP anlayışına uygun değildir. Bu özelliğe sahip bireylerin eğitiminin sağlanabilmesi etkili programların hazırlanmasıyla mümkün olabilmektedir. Bu sertifika programı, öğretmenlerin uluslararası eğitime göre şekillendirilmiş olan IB programının amacı, tarihsel gelişimi, önemi, yaş gruplarına uygun olarak hazırlanan programları, öğretmen ve öğrencilere kazandırdığı başarılar ve sağladığı fırsatlar ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. Bu sertifika programı ile öğretmenler, öğrenci merkezli bir müfredatı anahtar kavramlar ve merkezi temalar çerçevesinde disiplinlerarası bir şekilde hazırlayabilecekleri bir seviyeye ulaşacaklar (biz kimiz, nerede ve hangi zamandayız, kendimizi nasıl ifade ediyoruz, dünya nasıl işliyor, nasıl kendimizi düzenliyoruz, gezegeni nasıl paylaşıyoruz). Bunun yanı sıra, öğretmenler “IB-PYP’nin temel öğelerini oluşturan kavramların, bilgi, becerileri, tutum ve eylemlerin çok yönlü gelişim sürecinde, öğrencilerin “kavramsal anlama, bilgi edinme, beceri kazanma, tutum ve eylem” hedeflerine sahip olmalarını nasıl sağlayabilirim?” sorusuna cevap arayacaklar. Bu bağlamda, öğretmenler öncelikle eğitim programı ve alt kavramları ile tanışacaklardır. Öğretmenler, eğitim programı türlerini ve konuları tanıyacak ve her öğeyi bireysel olarak düzenleyebilecek seviyeye ulaşacaklar. Özellikle, IB-PYP sisteminin kabul ettiği, kavram-temelli öğretim tasarımını öğrenecekler, böylece IB programını uygulamaya hazır olacaklar. Program geliştirme dersi ilgili öğretim elemanı tarafından harmanlanmış eğitim olarak verilecektir. Süreç değerlendirmesi, performans görevleri ve yansıtıcı yazılar ile sağlanacaktır.

Sosyal Sorumluluk

Öğrencilerin ve personelin sosyal ve duygusal refahı, sağlıklı bir okul ortamının göstergelerinden biri olarak ifade edilir. Bu nedenle etkili bir öğretim ve öğrenme için elverişli bir ortam sağlamak önceliğimizdir. Bunu sağlayabilmek için, IB PYP sertifika programındaki öğretmenlerin bu kavramı içselleştirmeleri ve bu anlamda öğrencilerine sürekli destek vermeleri tavsiye edilmektedir. Bu sayede IB PYP okullarındaki öğrenciler başkalarıyla iyi ilişkiler kurar, kendilerine, arkadaşlarına,  ailelerine, okula, ev ortamına, mahallelerine ve en önemlisi küresel zorluklara karşı olumlu tutumlar sergilerler. Bu ideali göz önünde bulundurarak, bu sertifika programı öğrencileri “Yetimhane, yaşlı bakım evleri, lösemili çocuklar için olan kuruluşlar” gibi bazı kuruluşlarda gönüllü çalışmalar yapacaklar. Bu sayede, katılımcıların sosyal sorumluluk projelerinde yer almanın önemi konusunda farkındalıklarını arttırmak amaçlanmaktadır. Böylece, uygulamalı deneyimlerin bir sonucu olarak, sosyal ve duygusal refahlarındaki değişimleri gözlemleyebilecekler ve bu da sınıflarında bu özelliği uygulamalarına yardımcı olacak ve kursiyerlerin bilgi ve kişisel becerilerini artıracaktır. Yukarıda listelenen olası sonuçlara ek olarak, kursiyerler kendi öğrencilerinin empati duygularını ve becerilerini, eleştirel düşünme, sorgulayan, düşünen, sosyal sorunlara duyarlı, sadece çevrelerinde olan biteni değil tüm dünyayı duyarlı olma becerilerini geliştirebileceklerdir.

Ders 3 saat / 14 hafta sürecek. Harmanlanmış öğretim şeklinde olacaktır. Her hafta 2 saat çevrimiçi olacak ve 1 saat yüz yüze yapılacak.

Dersin değerlendirilmesi için, her kursiyer eleştirel olarak düşündükleri ve tamamlanan görevi yansıttıkları yansıtıcı günlükler tutacaktır. Bu yansımalar daha sonra sınıfa sınıf içi geribildirim ve tartışma şeklinde sunulacaktır. Bu nedenle, kursiyerlerin günlükleri portföy olarak kabul edilecek, sınıf içi / dışında birbirlerine yazılı ve sözlü geri bildirimleri de final puanının ağırlığına eklenecektir.

Öğretmenlik Uygulaması ve Mesleki Gelişim

HKU-ITTC programı boyunca, katılımcılar bu müfredatta listelenen 5 teorik ders alacaklardır. Bu teorik derslerin uygulanması IB PYP okulunun (NUN Okulları, İstanbul, Türkiye) işbirliğinde gerçekleştirilecektir. Bu sertifika programı ile yeni mezun, deneyimli ve uzman öğretmenlerin ve okul liderlerinin IB standartlarını ve uygulamalarını yansıtan IB programlarını anlamalarına, desteklemelerine ve başarılı bir şekilde sunmalarına yardımcı olmak için çeşitli yüksek kaliteli profesyonel gelişim fırsatları sunmak amaçlanmaktadır. Bu nedenle, her bir kursiyer, işbirliği yapılan okulda, branşlarına bağlı olarak, bir mentor IB PYP eğitimcisine atanacaktır. Her hafta öğrenciler işbirliği yapan IBPYP okul liderleri ile işbirliği kapsamında tanımlanmış gözlem görevlerini tamamlamak, materyal ve test tasarlamak ve uygulamak, okul etkinliklerinde rol almak ve haftada en az üç saat ders vermek zorundadır. Kursiyerler ayrıca materyalleri ve değerlendirme planları, uygulama süreçleri ve uygulama eğitimleri hakkında yansıtıcı yazılar yazmaktan da sorumlu olacaklardır. Kazandıkları tecrübe, uygulama öğretimlerinden sonra her hafta sözlü yansıtma ve geri bildirim seansları şeklinde tartışılacaktır. Kursiyerler ayrıca mentor IB PYP eğitimcileriyle bireysel geri bildirim ve konferans oturumları yapacaklardır.

Bu dersin değerlendirilmesi, işbirlikçi okuldaki mentor ve HKU-ITTC programındaki denetçilertarafından yapılacaktır. Değerlendirme, geliştirilen tüm materyal ve testleri ve öğretim uygulamasını içerecektir. Kursiyerin başarısını dönem boyunca değerlendirmek için gözlem formları ve değerlendirme kriterleri kullanılacaktır.

Eğitim teknolojileri, Materyal tasarımı ve uyarlanması

Etkili materyal tasarımı dersi, kursiyerlerin öğrenme sürecinde öğrenci merkezli ve aktif düşünme becerileri ile ilgili yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Kursiyerler PYP eğitimindeki uygulamalara yönelik eğitim araçları geliştireceklerdir. Kursiyerlere yapılandırmacı, bağlamsal ve sorgulayıcı, disiplinlerarası, kavram temelli öğretime dayalı olarak sunacakları öğrenme ortamına yönelik araç geliştirme desteği sağlar. Ayrıca öğrencilerini dönüştürücü düşünme, empati, eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünme becerilerinin öğretim süreci içerisindeki destek uygulamalarında rehberlik edilir. Ayrıca, kursiyerler stratejileri, öğretme yöntemleri ve teknikleri için uygun olan etkili öğretim ortamları tasarlarken materyallerin önemli rolünü kavrayacaklardır. Dersin bir başka yönü de materyal tasarlama ve geliştirmenin amacı ile ilgili olacaktır. Bunu yaparken, tasarım sorunları (örneğin çizgiler, şekiller, desenler, renkler, boyutlar) gibi faktörler ve malzeme tasarım ilkeleri; bütünlük, denge, vurgu, uyum, yakınlık öğretilecektir. Bu bağlamda, işbirliği içinde çalışma imkanı sağlayan disiplin ile ilgili tematik öğretim, öğrencilerin düşünme, sosyal, iletişim, öz düzenleme ve araştırma becerilerini geliştirecektir.

Bu nedenle, materyal tasarımının amacı öğretmenleri, kültürel farklılıkları ve öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli öğretime katkıda bulunacak araçlar geliştirebilecek PYP öğretmenlerine dönüştürmektir. Ayrıca, kursiyerler büyük resmi görebilecek ve ilgili araçları kullanma ve değerlendirme tutumlarını geliştirebileceklerdir. Bu anlamda, bu öğretmenler öğrencileri, sorgulayan, bilgili, düşünen, iletişim kuran, ilkeli, açık görüşlü, duyarlı, risk alan ve dengeli bireyler olarak eğiteceklerdir.

Bu sertifika programının eğitim teknolojileri dersi ise, dünyanın dört bir yanındaki PYP öğretmenleri ile materyal geliştirmek, tasarlamak, aramak ve paylaşmak için yeni teknolojileri içerecektir. Bunun yanı sıra, çok sayıda materyali bulabilecekleri ve indirebilecekleri IB’nin teknolojik destek sistemleri hakkında bilgilendirileceklerdir.

Eğitim teknolojileri ve Materyal tasarım kursu harmanlanmış eğitim olarak verilecektir. Öğretmenler, uygulamalarını, eğitim programına uygun bir biçimde tematik olarak geliştirdikleri çeşitli materyallerle desteklemek için disiplinler arası işbirliği yapacaklar. Değerlendirme, hem geliştirdikleri materyaller hem de tasarım ve başvuru sürecinde yazdıkları yansıtıcı yazılarla yapılacaktır.

Değerlendirme

Etkin ve doğru bir değerlendirmenin, öğrencilerin PYP’nin kavramsal anlama, bilgi düzeyi ve kişisel farkındalıkları için önemli bileşenlerinden biri olduğu bilinen bir gerçektir. Öğrencilerin öğrenme ve anlama becerilerini diğerleriyle paylaşmalarına, çeşitli bilgi, kavramsal bilgi ve becerilere sahip olma, yansıtma, öz ve akran değerlendirmelerine katılmalarını sağlar. Öğrenciler  öğrenmelerini analiz edebilir ve geliştirmek için neye ihtiyaçları olduğunu bulabilirler. Bu nedenle, değerlendirme süreci öğretmenleri de öğrenme ve öğretme sürecinin her aşaması hakkında bilgilendirmektedir. Başka bir deyişle, değerlendirme, öğretmenlerin önceki bilgilerini ve bakış açılarını kontrol etmelerini, daha fazla bilgi almak için kanıt toplamalarını, işbirlikçi bir şekilde gözden geçirmelerini ve öğrenci performansını ve ilerlemesini yansıtmalarını sağlar.

Bu anlamda, Değerlendirme dersi, kursiyerlere etkili değerlendirme formları (örneğin tanı / ön değerlendirme, özet değerlendirme, biçimlendirici değerlendirme, portföy değerlendirmesi ve diğer alternatif değerlendirme araçları) hakkında talimat vermek için tasarlanmıştır. Bunu yaparken, PYP’nin temel unsurları; bilgi, beceri, kavram, tutum ve eylem üzerinde çalışılması amaçlanacaktır.

Öğrencilerin araştırma ve işbirliği yapmalarını gerektiren performans değerlendirme, süreç odaklı değerlendirme, öz değerlendirme ve açık uçlu görevler de öğretimin odağı olacaktır. Kursiyerlerin teoriyi pratiğe dönüştürmesi konusunda pratik kazanmalarını desteklemek için, her bir değerlendirme aracı için örnek testler hazırlayacak ve gerçek ortamda uygulayacaklar.

PYP’nin ana bileşenlerinden biri, öğrencilerin PYP’nin beş temel unsurunu (bilgi, beceri, kavramlar, tutumlar ve eylemler) gösteren kendi ortak araştırma birimlerini geliştirdikleri ve sundukları sergidir. Bu nedenle kursiyerlere bu program sonu ödevinin önemi hakkında da bilgi verilecektir. Ayrıca, çocuklarının öğrenme profili hakkında ebeveynlere bilgi sağlar nitelikte olan serginin etkili bir biçimde yapılabilmesi için kursiyerlere öğrencileri destekleme yöntemleri ve stratejileri hakkında da bilgi verilecektir.

  • Haftalık program: TBA
  • Süre: 14 hafta 3 saat / hafta

Kimler Katılabilir?

-(a) dil, (b) matematik, (c) fen, (d) sosyal bilgiler, (e) resim-sanat, (f) ve beden eğitimi (g) kütüphanecilik mezunları (h) dini biilimler öğretmenleri (i) drama & dans (j) sınıf öğretmenliği branşlarındaki

– IB-PYP okulunda çalışan ya da çalışmak isteyen

öğretmen adayları, yeni mezun öğretmenler ve deneyimli IB Eğitimcileri IB sertifika programına katılabilirler.

Ne Kadar Ücret Ödeyeceğim?

Eğitim ücreti bireysel katılımlarda 21 750 TL’dir.

Kurumsal başvurularda en az 20 kişilik gruplarda %10, en az 40 kişilik gruplarda %20 indirim uygulanır.

Bu eğitim ücreti dışında IB onaylı sertifika için IB organizasyonuna katılımcı tarafından ödenmesi gereken ücret 275 Dolar’dır.